57% מהציבור היהודי אינו חושש להיפגע מאלימות באזור מגוריהם

בנצי לייזרוביץ | צילום: אילוסטרציה No Comments on 57% מהציבור היהודי אינו חושש להיפגע מאלימות באזור מגוריהם
17:38
26.04.24
אבי יעקב No Comments on בחזור הביתה: השר בן גביר נפצע בהתהפכות רכבו

התכניות האחרונות

ארכיון תוכניות

פוסטים אחרונים

תגיות

דו"ח הסוקר את תחושת הביטחון האישי של הציבור בישראל שנערך בפברואר 2014 על ידי מחלקת המחקר של המשרד לביטחון הפנים, ובו השתתפו מדגם של 505 משיבים מהאוכלוסייה היהודית והערבית בישראל והמתפרסם לרגל השבוע הלאומי למניעת אלימות, מגלה כי 76% מהציבור בישראל חש תחושת ביטחון גבוה. כמו כן הדו"ח מציג נתונים הנוגעים לתחושת הביטחון של האזרחים באזור מגוריהם. הנתונים חושפים כי קיים חשש של חלק מהציבור להסתובב ברחובות לאחר רדת החשיכה. בשל חשיבות נושא מניעת האלימות והרצון להגביר את מודעות הציבור לנושא זה, החליט המשרד לביטחון הפנים לקיים שבוע לאומי למניעת אלימות שיתקיים בין התאריכים 11-18 במאי ויקיים בין היתר, פעילויות שונות להגדלת המודעות למניעת אלימות בישראל כולל קמפיין תקשורתי נרחב תחת השם "די לאלימות".

על פי הנתונים, 76% מהאזרחים חשים תחושת ביטחון גבוה, כאשר 25% מהאוכלוסייה טוענים כי רמת הביטחון האישי שלהם הוא נמוכה מאוד. 69% בקרב הציבור היהודי דיווחו על רמת ביטחון אישי בינונית ומעלה לעומת 82% בקרב הציבור הערבי.

עם זאת, מהנתונים עולה כי בקרב הציבור קיים חשש משמעותי מלהיפגע ממעשה אלימות, או להסתובב באזור מגוריו עם רדת החשיכה. הנתונים מראים כי מחצית מהציבור בישראל מרגיש בטוח ללכת ברחוב אחרי החשיכה. (57% בקרב הציבור הערבי ו- 51% בקרב הציבור היהודי), ו- 69% מהציבור היהודי טוענים כי מרגישים בטוח בעיר מגוריהם, לעומת 82% בקרב הציבור הערבי. עוד עולה מהסקר כי 57% מהציבור היהודי אינו חוששי להיפגע מאלימות באזור מגוריהם לעומת 65% בקרב הציבור הערבי.



0 תגובות